این نشانه ها شما را در تشخیص احتمالی و ارجاع به موقع دانش آموز با ناتوانی های یادگیری راهنمایی میکند،
داشتن چند نمونه از این نشانه ها بسته به انتظارات شما از دانش آموز برای ارجاع به موقع دانش آموز کفایت می کند.( تشخیص قطعی به عهده متخصص اختلالات یادگیری خواهد بود.)
* مشکلات ارتباطی مانند توسعه زبان آهسته، مشکل با سخنرانی و دشواری درک آنچه گفته میشود و یا در ارتباط افکار خود با دوستان، معلمان و خانواده.
* ضعف عزت نفس و دشواری در ابراز وجود.
* عدم هماهنگی بدنی فیزیکی و توسعه ناهموار موتور حرکتی و تأخیر در یادگیری برای نشستن و راه رفتن، رنگ کردن یا استفاده از قیچی.
* اختلال در به یادآوردن اطلاعات و دستورالعمل های متعدد و کارها و روال های عادی.
* تأخیر در اجتماعی شدن ازجمله بازی کردن و واکنش به دیگر کودکان.
* تأخیر در آگاهی واجی.
* دشواری در یادگیری کلمات آشنا و شکل دیداری آنها.
* رفتار ناموفق در روخوانی و روان خوانی.
* عدم درک در خواندن آنچه میخواند.
*دشواری در شکل دادن به حروف و اعداد و نوشتن املا.
* نداشتن تکلیف یا داشتن تکالیف ناقص و آشفته.
* مشکلات فراوان در متن نوشتاری و دست خط.
* دشواری نوشتن و نداشتن سازماندهی کافی در متن.
* عدم سازماندهی در مواد و اطلاعات مربوط به مهارتهای ریاضی و محاسبه.
* ضعف در نگهداری اموال شخصی و ایجاد مزاحمت در نظم کلاس.
* دشواری در به یادآوری مواد و اطلاعات مربوط به دروس.
* نداشتن استراتژی یادگیری و مدیریت مربوط به زمان.